суббота, 2 мая 2015 г.

Якою повинна бути політична еліта у демократичній країні?


Не знаю як у вас, але в мене особисто слово «еліта» викликає дивний мікс почуттів: від сміху – до зневаги. Це якщо окреслити коло питань дуже широко.

Розглядаючи це поняття на якійсь окремій групці людей, стає зрозуміло, що емоційний спектр треба звужувати.


Бренд – ось що завжди викликає здивування та примушує наші губи складатись в літеру «о»; це слово викликає захоплення та повагу, може трохи рідше – сумнів. Ні, звісно, я не маю прав ставити під сумнів авторитети сучасних політиків, але я можу аналізувати і не можу про свої висновки мовчати.

«Депутат Верховної Ради України» : я навіть читаю це з особливою інтонацією. Тож, можна припустити, що оце найменування нічого іншого як вдалий бренд, яскрава срібляста обгортка. Та тільки мало кого цікавить, що вірогідність того, що під цією обгорткою цукерка – надто маленька.

Еліта вдягається по-елітному. Катя Осадча цей факт довела і доводить мільйони разів у своїй передачі. З невеликими змінами в провладних колах трохи деформувався й стиль одягу переважної більшості. Тепер по телебаченню можна побачити або – дядьків у костюмах від Александра Маккуина, або – комбатів у військовій формі.

З жінками трохи складніше. Сама поява на робочому місці це вже вихід на подіум, де по кахельній підлозі цокотять Прада, в тендітній долоньці панянка тримає Барбері, а  у вухах щось простеньке – від Сваровські.

Оце я розумію – еліта. І оце все нагромадження брендового одягу, прикрас, гаманців, портфелів та краваток серйозно думає, що країні від цього легше? Вони кажуть: «Треба пачути Донбас». Дуже цікаво.

Ні, я не виступаю категорично проти нашої влади. Я дивлюся політичні ток-шоу, я знаю багатьох депутатів на ім’я та прізвище, я слідкую за розвитком країни кожного вечора і навіть трохи частіше. Але проблем від того не меншає.

Що ж потрібно робити? Все надто просто: змити тонни бруду зі свого обличчя, що носить ймення косметика, зняти з себе ці синьо-чорні коробки, що їх кличуть «костюм», викинути на смітник кольорові сумочки й послати під три чорти взуття з червоною підошвою. Бути простіше, і тоді вас і Донбас почує, і Карпати, і Одеса, і, якщо дуже пощастить, навіть Європа спробує почути.

Треба спробувати набити свій мозок необхідними знаннями, а не інформацією про знижки в якомусь столичному магазині, чи то бач, бутику. Треба зрозуміти свої помилки: що до 2014 року всі були глухі, як тетері, а тут раптом вуха повідкривалися у всіх одразу, всіх стало чутно. Так не має бути.

Я не вірю в гасла на плакатах та бігбордаг, не вірю словам на обкладинках глянцю. Покажіть мені реальність, покажіть мені ваші передвиборчі обіцянки, що вже стали виконаними діями. Тоді я назву вас і елітою, і гарантами демократії, і обраними.


Й доки не настали сезонні розпродажі з приводу наближення літа, гайда щось змінювати в собі, в гардеробі, в голові, в серці.

Комментариев нет:

Отправить комментарий