среда, 18 февраля 2015 г.

Я за єдину Україну!



«Ми тут. Ми всі. Ми є. Ми гурт. Єднаймося.
Ми є той грунт подій майбутніх вирішальних»
                               
М. Вінграновський

Весна у моє південне місто не приходить нишком, вона вривається, відчинивши двері ногою, посміхається у всі тридцять два та змітає сірі фарби. Весна дихає на повну, бо по-іншому вона не вміє. Весна – це час, коли щось втрачене поступово повертається.

Я йду довгою вулицею між приватних будинків: ліворуч від мене – квітучі вишні, праворуч – пахучі абрикоси. І дихати мені так солодко й легко, що посмішка непомітно спадає на мої вуста.

Там, трохи попереду, видніється синій Дніпро, гойдається та блищіть. Чомусь в голові зринають спогади про видатних мореплавців, і в мене з’являється бажання мандрувати, відкривати нові світі своєї казкової країни; плисти повноводними ріками її та приставати до загадкових берегів міст та сел. І як тільки я опиняюся біля берега, по рівнесенький воді неквапливо суне човен. Мене це ані краплі не дивує, і я сідаю в нього, хапаючись за весла і починаючи спрямовувати мій маленький корабель у лише мені відомому напрямку.



Течія несе мене кудись уперед і вже за хвильку перед очима зринає морський простір, якому ні краю, ні дна. Чорне море привітне й ласкаве, запрошує мене на прогулянку по своїх хвилях. З лівого борту я бачу землю: стародавнє місто з’явилося ніби із хмар, біля міста простяглися сади, сповнені винограду, а між лозами співають садівники, що дбайливо збирають солодкі китиці, і в пісні їхній сплітається українська і ще якась… вітер несе до мене ці співи і я розумію – це ж татарська! Як гарно ж вони співають: дзвінко та ніби й нема відмінності між мовами, бо пісня для всіх одна.

Хвилі штовхають мене далі, а я, затамувавши подих, посуваюся трохи вперед, щоб скоріше побачити нові землі. Річки тут вузенькі, їх так багато, а є одна, до якої іншим – зась. То Південний Буг підхопив мій човен в свої обійми, та несе за течією.

Степи навколо простягаються полотнами зелені, що тільки сповнюється соковитості. Десь далеко-далеко я помічаю гори. Повітря кришталеве і ледь не дзвенить. І знову пісня – трохи журлива, а потім весела та бадьора. Дівочі голоси дзвіночками бринять по розлогих степах і мова в цих піснях рідна, ласкава, але слова є незвичні. Коли пісня трохи стихає, я, повернувши всю увагу на напрямок подорожі, розумію, що опинилася вже на Дністрі.

Сурмить трембіта, а гори, рясно засіяні столітніми смереками, все ближче. Казкові міста зростають з обох сторін від мене. Будинки схожі на замки князів, а люди тут, як і в мене вдома, привітніші за будь-яких королів. Закарпаття з його Львовом, Франківським, Ужгородом, Житомиром та ще з десятком містечок та сел, вітає мене різномаїттям вишиваних сорочок. І хоч візерунки в кожному регіоні свої, особливі, мета вишуканої сорочки одна – оберігати та нагадувати про рідний край.

Сонце, мов величезний персик, що тріснув своїм райським соком на небосхил і розлив усі відтінки рожевого та червоного, потроху котиться на захід. А я, кліпнувши втомленими очима, опиняюся на берегах чарівної Десни. Її хвилі підносять мене майже до розмальованого жовтогарячого неба, і я бачу золоті куполи київських церков, що блищать під останнім промінням, бачу найгарніші міста Чернігова, Полтави та Черкас. Хвилі зачарованої Десни підкидають мене вище та я майже бачу своє Запоріжжя.

Мілководними річками я мандрую по сходу, де у минулому столиця, а зараз одне з найрозвиненіших міст, Харків, межує з Луганськом, Донецьком, звідкіля я чую рідну мову. Ця мова трохи відрізняється від тієї, що я чула на берегах інших річок, але слова «кохаю», «родина» та «Батьківщина» зрозумілі з обидвох берегів Дніпра.

Мандрівка завершується, коли сонечко сідає за обрій. Човен підпливає до берега, а я, ступивши на землю, де стоїть мій дім, знесилено але щасливо видихаю. Вечірнє повітря тепле, огортає мої плечі, очі мої потроху закриваються, а на вустах все ще грає усмішка.

«Що це мені таке наснилося?», - перше, що спадає мені на думку, коли я розплющую очі рівно о шостій тридцять (час, коли я збираюся до школи).  В уяві швидко-швидко зринають кадрики, ніби з кінострічки: чарівні ріки, пісні, казкові міста, вишиванки та привітні люди. Сон, це був просто сон. Ні, не просто. Він обов’язково стане дійсністю!

На обличчі все та сама посмішка, а в голові лише одна думка: «Україна єдина!».

Комментариев нет:

Отправить комментарий